tisdag 22 december 2009

Nässelutslag

Snart är det Jul! Ser fram emot jul maten! Vi kommer att fira julen hos min bästa vänninas syrra med deras släkt här i Enköping! Så det kommer verkligen bli en annorlunda Julafton! För första gången som separerad familj, och första gången utan mormor o Göte!

Men som sagt, livet är ju förändrat från och med i år! Allt är nytt, så allting får gå!


Sen har jag råkat ut för nåt väldigt nytt och speciellt för mig! I stressiga perioder som uppstår i livet så kan det hända vad som helst med kroppen! Tappat hår har jag gjort under hela året, men nu orkade inte kroppen längre, så jag kände i tisdags natt att det började klia på magen o ryggen! Jag hade fått lite konstiga prickar! Natten till torsdag hade det blivit ännu fler, så på torsdag morgon for jag till vårdcentralen! Det var inte så mycket, men gissningen av sköterskan var nässelutslag! Jag fick betapred (cortison) 8 st och Tavegyl mot klådan!


I lördags blossade det upp ännu värre! Det började sprida sig på hela kroppen! Måndag for jag till läkaren och fick cortison tabletter för 5 dagar och typ tavegyl i 30 dagar!

Så detta är en rektion på att min kropp inte orkar mer! Den säger ifrån!

Känner mig väldigt "osexig" just nu! Det ser ut som jag fått mässlingen! Här kommer en bild! Ganska läskig, titta om du vill!
O ni ska veta att det kliar!

2 kommentarer:

  1. Huff da Ingela, det der så jammen inte bra ut. Stakkars deg, forstår at det kliar nåt fruktansvärt. Håppas at det blir snart bra med Tavegylen. Önsker deg og dine tjejer en riktig God Jul
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på dig gummsan och God Jul

    SvaraRadera